במהלך חיי העסק נעבור בין תהליכי מכירה שונים ומגוונים ונבחר אותם על פי מידת ההתאמה הנכונה ביותר בהתאם לאופי המוצר / השרות אותו אנו מציעים ועד לבחירת קהלי היעד, שיטות השיווק הנכונות והמתאימות ביותר, והמודל העיסקי שבחרנו. ניהול תהליך מכירה כולל בתוכו מרכיבים אלמנטריים המצריכים חשיבה מעמיקה ושלבים הכרחיים אותם יש לעבור על מנת שיהיה מוצלח, אפקטיבי ויעיל. משמעות תהליך המכירה הינו המעבר בין השלבים השונים החל מאיתור הלקוח, הבנת הצורך ומציאת הפיתרון וכלה בסגירת המכירה, שימור הלקוח ושרות הלקוחות.
תהליך מכירה יעיל ואפקטיבי יספק ללקוח תחושת רצינות, הבעת הבנה מעמיקה של הצורך אל מול הפיתרון, ויגרום לסגירת עסקה באופן של WIN WIN. עסקים רבים וחברות ללא תהליך מכירה מובנה עלולים לקרוס כתוצאה מחוסר ההבנה הבסיסית שבמידה ולא קיים תהליך מכירה, המוצר / שרות לא יספק ללקוח הפוטנציאלי את המוטיבציה ההכרחית שהוא צריך על מנת לבחור באותו עסק. כמנטור, נבנה יחד תרחישים של תהליכי מכירה רלוונטיים לעסק שלכם, נבין ביחד מהו התהליך הנכון לגיוס הלקוח אל חיקכם, ונחליט מהו התהליך הנכון ביותר ושמתאים לסוג המוצר / שרות אותו אתם מוכרים.