תמחור בשיטה הנכונה PRICING

עסק יכול לקום וליפול על תמחור נכון או שגוי. בניית התמחור של המוצר / שרות שלנו הינה נדבך קריטי ביותר על מנת שהעסק יצליח לאורך זמן.
ישנה חשיבות עליונה לתמחור שמבוסס לא רק על השערות והנחות אצבע, אלא על ידע מעמיק של השוק, הספקים השונים איתם אנו עובדים, רמת המיסוי, התחרות בשוק, ובעיקר והכי חשוב – המוצר אותו אנו מוכרים. תמחור נכון בשלב מוקדם יכול להזניק את העסק קדימה, ותמחור לא נכון (זול מידי או יקר מידי) יגרום להפרעות בתפקוד היומיומי של העסק ולבעיות תזרימיות בטווח הקצר והארוך של חיי העסק.
בבואנו לבחון תמחור נכון עלינו לשים לב לכמה פרמטרים קריטיים. לדוגמא:
  • בחירת האסטרטגיה התמחורית – האם אנו רוצים למצב את עצמנו ברמת מחיר זהה לשוק, נמוכה ממחיר השוק , או גבוהה ממחיר השוק?
  • האם נרצה להגדיר מחיר נמוך בהתחלה כ"מחיר חדירה" או שמלכתחילה נחדור עם המוצר / השרות במחיר דומה או גבוה ממחיר השוק.
  • האם הפיתרון שאנחנו נותנים לצורך הוא פטנט שלנו ולכן ללקוח יהיה שווה לשלם יותר עליו כי אין אותו בשום מקום אחר?
  • מהי רמת התחרות המקומית , האזורית, ובכמה המתחרים שלנו מתמחרים את אותו המוצר או מוצר דומה?
  • מהם העלויות הישירות והעקיפות שיש לנו ביצירת המוצר / שרות? יש לקחת בחשבון את כל העלויות והשינוי שיכול להיווצר בכל שלב כתוצאה משינויים תלויים / בלתי תלויים.
אלון בוסו

בתהליך הליווי העסקי, נבחן יחד את רמת התמחור הנכונה בהתאם למוצר / שרות והצורך של הלקוח, אל מול הפיתרון אותו אנחנו מביאים. רמת התמחור תקבע עד כמה נוכל להיות גמישים ומהו בסופו של דבר הרווח שנוכל להפיק מתהליך המכירה.